Trasa Krościenko - Chwała Bogu - Trzy Korony. Jest to najstarszy z Pienińskich szlaków wycieczkowych (od 1906r.). Obecnie jedna z bardziej obleganych tras w Pieninach. Czas przejścia 1 godzina 40 minut. Znaki żółte i niebieskie. Wędrówkę rozpoczynamy z rynku w Krościenku. Podążamy ulicą Jagiellońską 0,3 km na zachód do odnogi brukowanej uliczki Trzech Koron ( znaki żółte i zielone). Pnie się ona w górę obok dawnej kaplicy Św. Rocha i budynku nadleśnictwa w starym dworze Dziewolskich. Przy ostatnich domach uliczka przechodzi w kamienistą dróżkę. Trasa pnie się stromo ku górze zadrzewionym jałowcami stokiem, 10 minut do krzyża. Wyżej z szerokiego grzbietu roztacza się widok na Krościenko, przełom Tylmanowski, Pasmo Lubania (1211 m n.p.m.) i masyw Dzwonkówki (983 m n.p.m.). Następnie droga wznosi się teraz mniej stromo w kierunku południowym. Po prawej stronie wysokopienny las jodłowy Łupisko, po lewej stronie dolina Gródek. 1,5 km ( 615 m n.p.m., od rynku 35 min) rozstaje na skraju niewielkiego lasu. Ławeczki trochę niżej przy drodze źródełko. Następnie szlak się rozgałęzia, w lewo znajdują się znaki zielone, w prawo znaki żółte i tędy też należy podążać (kierunek południowo- zachodni). Na prawo widoczna jest polana Kaletówka, z lewej strony polana Stolarzówka. Po pokonaniu 0,5 km drogi, trasa prowadzi w las zw. Bajków. Po niedługim czasie szlak wybiega na połać polan zw. Wymiarki- 2,5 km (680 m n.p.m.)- drogowskaz u podnóża Bajkowego Gronia. Od drogowskazu należy się kierować na południowy zachód , przecinając polanę Niżnie Wymiarki, następnie trasa nieco schodzi w dół przez sędziwy las jodeł. Po kilku minutach na wysokości 667m n.p.m. trasa biegnie przez górny bieg Pienińskiego Potoku, wypływającego 0,5 km wyżej, tworzy ono źródełko w pobliżu drogi, które może być miejscem odpoczynku podczas wyprawy. Po lewej stronie znajduje się kamień podpisany „Wojtek”, od którego podchodzi się ku górze przez Kępe lasu na skraj polany Limierczyki. Następnie droga prowadzi znakami żółtymi w górę, w kierunku południowym, przez bardzo bogatą w kwiaty polanę Wyrobek. Z tyłu znajduje się skalista grań Pieninek, u jej podnóża widoczna jest dolina Pienińskiego Potoku. Ścieżka na łące została ujęta drewnianymi barierkami, w celu uniknięcia rozdeptania łąki przez turystów. 3,5 km przełęcz Chwała Bogu, zwana także Szopką (779m n.p.m.). Na północny wschód znajduje się masyw Dzwonkówki, a z dróżki wiodącej na Trzy Korony rozpościera się widok na podgórza Spisza i na Tatry. By dotrzeć na wierzchołek Trzech Koron kierujemy się w górę na południowy wchód za znakami niebieskimi.

Szczawnica

KACZKI

Noclegi    Wiadomości    Ciekawostki    Informacja

KROŚCIENKO - CHWAŁA BOGU - TRZY KORONY

Więcej informacji, na temat szlaków turystycznych wiodących na Trzy Korony tutaj